Saturday, October 24, 2009

Menjengah Realiti..

18 Oktober yang lalu,seharian saya dan kawan2 memanjangkan langkah..Syukur,perodua kancil putih WEK 8970 setia menjadi wasilah..seawal jam 9.30 pagi saya sudah keluar dari rumah..Ke mana destinasi saya??hehe..

1) ambil sarah di Suntex,Batu 9..terus menuju ke shah alam..sepanjang perjalanan,kami berkongsi rasa..saya bersyukur,dipertemukan dengan sahabat2 yang sama2 dalam perjuangan Islam..adik,moga kuat nak balik mesir nanti!!

2)kami tiba di Muzium Shah Alam..diadakan Majlis Mesra Hari Raya Aidilfitri Alumni Selangor Al-Azhar..sekadar memenuhi jemputan,hakikatnya semua orang2 lama yang majoriti kami tak kenal..tak pe la,tapi dapat juga bersua dgn senior2 yang sempat saya kenal di Mesir beberapa tahun dulu..
Nak tau siapa yang kami jumpa??

*k.fitri,yang sentiasa nampak hebat!!
*ustaz khair zainal bersama zaujahnya,k.husna hadirin..
*ustaz ahmad yusuf bersama zaujahnya,k.onie..
*ustaz md noh bersama zaujahnya k.aida dan anak2nya yang comel..


Itu la antaranya yang saya betul2 kenal..sempat jadi AJK makanan,potong2 nasi impit dan sebagainya..huhu..saya,sarah dan zue sempat menyakat antara satu sama lain bila melihat anak2 kecil berlari-larian bermain sesama mereka..he,agaknya kita nanti macamana ye??
Moga terus thabat..risau juga saya,bila fikirkan..
3)destinasi seterusnya ke pejabat ahli parlimen shah alam..k.fitri yang kami kenal,biasalah..beliau ajak saya dan kawan2 untuk turut serta berprogram bersama Nisa' Shah Alam..Alhamdulillah,diberi peluang untuk saling berta'aruf..
Sempat diperkenalkan dengan organisasi baru Nisa' Shah Alam dan sedikit pembentangan tentang halatuju Nisa' untuk sesi ini..
Ya Rabb,terasa insafnya diri melihat golongan sayapkiri ini bersungguh2 untuk melebarkan seruan dakwah dan bersungguh2 untuk melaksanakannya..lebih terkesan bila kesedaran tentang perjuangan ini dibawa oleh mereka yang bukan dari golongan agamawan..
Jadi,sahabat2 semua fikirkanlah!!


4)rancangan kami untuk menghadiri Majlis Hari Raya di Markaz Tarbiyyah PAS pusat di Taman Melewar Gombak terpaksa kami batalkan kerana masa tidak mengizinkan.Kami singgah di rumah k.Fitri,dan kebetulan bertemu dengan K.Huda Qiraat Mansurah yang berkahwin dengan ustaz shoubro (jiran k.fitri,he)..Selamat pengantin baru,kak!!

5)ubah plan,dan terus ke rumah zue..he,nasib la tak sesat..
usu,mama,ily dan adik amni..thanx so much!!mase nak balik,amni pulak nak ikut..haha,aura ape la pulak yang saya ade ni..

Me : Amni nak ikut mama ke,k.aimie ke,k.sarah ke,atau k.long?
Amni : k.aimie..

I asked her beberapa kali..dan jawapannya sama je.."ikut k.aimie"..
haha..sungguh2 nak ikut..pakai stokin,amik beg besar..how cute lil girl!!
Usu zue,thanx ya..nice to know all ur family..

Seharian berjalan..saya sampai rumah hampir jam 10.00 malam selepas hantar sarah di R&R Bukit Dukung..penat,tapi puas..mencari pengalaman menjengah realiti..
Bagaimanalah saya nanti..
Untuk k.Fitri,syukran..melihat semangat dan kesungguhan akak,kami benar2 rasa teruja..doakan kami,moga2 dapat jadi hebat macam akak!!

p/s : indahnya nikmat ukhuwwah ini..andai berterusan dalam melaksanakan cita2 murni,moga ia akan menjadi pemudah jalan..Ya Rabb,moga kami semua terus thabat dalam perjuangan ini..

No comments:

Post a Comment