Saturday, December 19, 2009

Abah,ini ujian buatmu...

Received a message from my sister,wawa on 17 December 2009..
“Salam mie,berita terkini..ofis abah kena masuk pencuri malam tadi..desktop aku ngan bob kena curi..diorang masuk ikut atap..jumaat malam lepas,enjin aircond depan dua-dua kena rembat..sian abah,baru je kes terbakar ari tue,ofis kena pecah pulak..”


Sedih..hiba..
Hanya itu yang saya mampu ungkapkan..ibarat sudah jatuh ditimpa tangga..
Beberapa minggu sebelum saya pulang ke Mesir pada 30hb November lepas,satu insiden kebakaran berlaku di premis sebelah pejabat abah..syukur,pejabat abah selamat..tetapi sebahagian pejabat yang digunakan sebagai ruang kerja dan menyimpan segala dokumen habis basah kerana disiram dek paip bomba..
Hasilnya,operasi pejabat abah ditangguhkan untuk sementara waktu..kerja2 pembersihan dan kemaskini semula kami lakukan sekeluarga..mengangkat meja,almari,mesin fotostat dan sebagainya..cat-mengecat kami lakukan juga..
Alhamdulillah,pada awal Disember lepas pejabat abah sedikit2 mulai beroperasi..
Tapi,….
Bila saya terima mesej ini..saya tau,betapa runsingnya abah..kerugian dan mungkin juga dokumen2 dan drawing penting untuk beberapa projek hilang..
Doa saya untuk abah,moga abah kuat..dan terus kuat..
Semua yang berlaku bukan atas kehendak kita..
Abah,mimie selalu ingat pesan abah supaya mimie terus kuat di bumi kinanah ini..
Mimie harap,abah pun begitu…


p/s : teringat..duit yang abah baru masukkan dalam akaun..mimie yang mintak,untuk menampung sara hidup sebelum kemasukan zakat akan datang..Ya Allah,berkati setiap usaha dan penat lelah abah

No comments:

Post a Comment